1993
Distortion invariant object recognition in the dynamic link architecture Journal Article
In: IEEE Transaction on Computers, vol. 42, S. 300-311, 1993.
1992
Unsupervised symmetry detection: A network which learns from single examples Inproceedings
In: Aleksander, Igor (Hrsg.): Proceedings of the International Conference on Artificial Neural Networks (ICANN), S. 121125, North-Holland, Amsterdam, 1992.
1991
Center of mass projection in the chiral bag model and pion photoproduction Journal Article
In: Journal of Physics G, vol. 17, S. 205, 1991.
Threshold pion photoproduction in a light-cone quark model Journal Article
In: Nuclear Physics A, vol. 529, S. 598-604, 1991.
1990
Behandlung des Schwerpunktproblems für photoinduzierte Reaktionen in relativistischen Quarkmodellen des Nukleons PhD Thesis
Universität Mainz, 1990.
Electromagnetic N --> N*(1535) transition in the relativistic constituent quark model Journal Article
In: Physical Review D, vol. 41, S. 2201-2213, 1990.
1987
Konzeption eines Experimentes am Schwerionenstrahl des UNILACS zur Messung monoenergetischer Paarkonversion Masters Thesis
Diplomarbeit, Johannes-Gutenberg-Universität Mainz, 1987.
1986
Nuclear contact times in dissipative heavy ion collisions measured via d-ray spectroscopy Inproceedings
In: Greiner, Walter (Hrsg.): International Advanced Courses on Physics of Strong Fields, Maratea, Italy, 1986.
Suchfeld
The GBG Class Interface Tutorial V2.2: General Board Game Playing and Learning Technical Report
Research Center CIOP (Computational Intelligence, Optimization and Data Mining), Oct 2020.
Final Adaptation Reinforcement Learning for N-Player Games Technical Report
Research Center CIOP (Computational Intelligence, Optimization and Data Mining) 2020.
Die CO2-Kosten des Video-Streaming Journal Article
In: Die Neue Hochschule (dnh), vol. 3, S. 18-19, 2020.
Time Series Encodings with Temporal Convolutional Networks Inproceedings
In: Vasile, Massimiliano; Filipic, Bogdan (Hrsg.): 9th International Conference on Bioinspired Optimisation Methods and Their Applications (BIOMA), Bruxelles. Video (15 min) available at https://youtu.be/PjI4fpcTGFY, 2020.
Sind (trainierte) General-Purpose-RL-Agenten im Brettspiel Othello stärker als (untrainierte) General-Game-Playing Agenten? Technical Report
TH Köln, Institut für Informatik 2020, (Praxisprojekt).
Realisierung und Evaluation eines Indoor-Lokalisierungssystems mittels Bluetooth Low Energy Beacons unter Berücksichtigung von Krankenhausanforderungen Masters Thesis
TH Köln -- University of Applied Sciences, 2020, (Master thesis).
Predictive Maintenance & Anomalie-Erkennung: Effiziente Instandhaltung mit Verfahren der KI Miscellaneous
Vortrag DEBRL2020 (Digital Exchange Bergisches Rheinland 2020), als Video über https://digital-xchange.de/streaming verfügbar, 2020.
General Board Game Playing for Education and Research in Generic AI Game Learning Inproceedings
In: Perez, Diego; Mostaghim, Sanaz; Lucas, Simon (Hrsg.): IEEE Conference on Games, London, 2019.
SACOBRA with Online Whitening for Solving Optimization Problems with High Conditioning Technical Report
arXiv preprint arXiv:1904.08397 2019.
Solving Optimization Problems with High Conditioning by Means of Online Whitening Inproceedings
In: Lopez-Ibanez, Manuel (Hrsg.): Genetic and Evolutionary Computation Conference 2019 (GECCO'19), Prague, S. 243-244, ACM, 2019.