Suchfeld

Zeige alle

2015

Koch, Patrick; Wagner, Tobias; Emmerich, Michael T. M.; Bäck, Thomas; Konen, Wolfgang

Efficient multi-criteria optimization on noisy machine learning problems Journal Article

In: Applied Soft Computing, 29 , S. 357-370, 2015.

Links | BibTeX | Schlagwörter: CI, machine learning, optimization, parameter tuning, TDMR

2011

Konen, Wolfgang

Der SFA-Algorithmus für Klassifikation Technical Report

Research Center CIOP (Computational Intelligence, Optimization and Data Mining) Cologne University of Applied Science, Faculty of Computer Science and Engineering Science, (08/11), 2011, ISSN: 2191-365X.

Links | BibTeX | Schlagwörter: classification, machine learning, SFA, SOMA

 


Suchfeld

Zeige alle

15 Einträge « 1 von 2 »
1.

Thill, Markus

Machine Learning and Deep Learning Approaches for Multivariate Time Series Prediction and Anomaly Detection PhD Thesis

Leiden University and TH Köln, 2022, (PhD thesis).

BibTeX

2.

Meissner, Simon

Untersuchung des Spiel- und Lernerfolgs künstlicher Intelligenzen für ein nichtdeterministisches Spiel mit imperfekten Informationen: Blackjack in der Game-Learning-Umgebung ’General Board Game’ (GBG) Masters Thesis

TH Köln -- University of Applied Sciences, 2021, (Bachelor thesis).

Links | BibTeX

3.

Zeh, Tim

Untersuchung von allgemeinen KI-Agenten für das Spiel Poker im General Board Games Framework Masters Thesis

TH Köln -- University of Applied Sciences, 2021, (Master thesis).

Links | BibTeX

4.

Scheiermann, Johannes

AlphaZero-inspirierte KI-Agenten im General Board Game Playing Masters Thesis

TH Köln -- University of Applied Sciences, 2020, (Bachelor thesis).

Links | BibTeX

5.

Bagheri, Samineh

Self-Adjusting Surrogate-Assisted Optimization Techniques for Expensive Constrained Black Box Problems PhD Thesis

Leiden University and TH Köln, 2020, (PhD thesis).

BibTeX

6.

Scheiermann, Johannes

Sind (trainierte) General-Purpose-RL-Agenten im Brettspiel Othello stärker als (untrainierte) General-Game-Playing Agenten? Technical Report

TH Köln, Institut für Informatik 2020, (Praxisprojekt).

Links | BibTeX

7.

Barsnick, Felix

Implementierung und Untersuchung eines Turniersystems für KI-Agenten in Brettspielen Masters Thesis

TH Köln -- University of Applied Sciences, 2019, (Master thesis).

Links | BibTeX

8.

Scholzen, Jordan

Künstliche Intelligenz in der Kompositionslehre – Eine Untersuchung von Long-Short-Term-Memory-Netzen zur Analyse von Kontrapunkten nach Fux Masters Thesis

TH Köln -- University of Applied Sciences, 2019, (Bachelor thesis, 1st prize in Opitz innovation award 2020).

Links | BibTeX

9.

Cöln, Julian; Dittmar, Yannick

Untersuchung von KI Agenten im Spiel Othello Technical Report

TH Köln, Institut für Informatik 2019.

Links | BibTeX

10.

Galitzki, Kevin

Selbstlernende Agenten für das skalierbare Spiel Hex: Untersuchung verschiedener KI-Verfahren im GBG-Framework Masters Thesis

TH Köln -- University of Applied Sciences, 2017, (Bachelor thesis).

Links | BibTeX

15 Einträge « 1 von 2 »