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2022

Konen, Wolfgang

The GBG Class Interface Tutorial V2.3: General Board Game Playing and Learning Technical Report

TH Köln 2022.

Links | BibTeX | Tags: CI, Game Learning, GBG, general game playing, learning, optimization, reinforcement learning

Scheiermann, Johannes; Konen, Wolfgang

AlphaZero-Inspired Game Learning: Faster Training by Using MCTS Only at Test Time Journal Article

In: IEEE Transactions on Games, 2022.

Links | BibTeX | Tags: CI, Game Learning, GBG, general game playing, learning, optimization, reinforcement learning

Scheiermann, Johannes; Konen, Wolfgang

AlphaZero-Inspired Game Learning: Faster Training by Using MCTS Only at Test Time Journal Article

In: arXiv preprint arXiv:2204.13307, 2022, (Preprint of the IEEE ToG 2022 paper).

Links | BibTeX | Tags: CI, Game Learning, GBG, general game playing, learning, optimization, reinforcement learning

2021

Konen, Wolfgang; Bagheri, Samineh

Final adaptation reinforcement learning for N-player games Journal Article

In: arXiv preprint arXiv:2111.14375, 2021.

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1.

Seven, Meltem

KI-Agenten im Vergleich: Erfolg von Agenten des Ludii General Game Systems in Partien gegen perfekte oder starke Agenten am Beispiel der Spiele Vier Gewinnt, Nim und Othello Masters Thesis

TH Köln – University of Applied Sciences, 2023, (Bachelor thesis).

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2.

Konen, Wolfgang

The GBG Class Interface Tutorial V2.3: General Board Game Playing and Learning Technical Report

TH Köln 2022.

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3.

Cöln, Julian

KI-Konzepte für das Erlernen nicht-deterministischer Spiele am Beispiel von "EinStein würfelt nicht!" Masters Thesis

TH Köln -- University of Applied Sciences, 2022, (Bachelor thesis).

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4.

Scheiermann, Johannes; Konen, Wolfgang

AlphaZero-Inspired Game Learning: Faster Training by Using MCTS Only at Test Time Journal Article

In: IEEE Transactions on Games, 2022.

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5.

Scheiermann, Johannes; Konen, Wolfgang

AlphaZero-Inspired Game Learning: Faster Training by Using MCTS Only at Test Time Journal Article

In: arXiv preprint arXiv:2204.13307, 2022, (Preprint of the IEEE ToG 2022 paper).

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6.

Meissner, Simon

Untersuchung des Spiel- und Lernerfolgs künstlicher Intelligenzen für ein nichtdeterministisches Spiel mit imperfekten Informationen: Blackjack in der Game-Learning-Umgebung ’General Board Game’ (GBG) Masters Thesis

TH Köln -- University of Applied Sciences, 2021, (Bachelor thesis).

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7.

Zeh, Tim

Untersuchung von allgemeinen KI-Agenten für das Spiel Poker im General Board Games Framework Masters Thesis

TH Köln -- University of Applied Sciences, 2021, (Master thesis).

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8.

Konen, Wolfgang; Bagheri, Samineh

Final adaptation reinforcement learning for N-player games Journal Article

In: arXiv preprint arXiv:2111.14375, 2021.

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9.

Scheiermann, Johannes

AlphaZero-inspirierte KI-Agenten im General Board Game Playing Masters Thesis

TH Köln -- University of Applied Sciences, 2020, (Bachelor thesis).

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10.

Scheiermann, Johannes

Sind (trainierte) General-Purpose-RL-Agenten im Brettspiel Othello stärker als (untrainierte) General-Game-Playing Agenten? Technical Report

TH Köln, Institut für Informatik 2020, (Praxisprojekt).

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